Ce sunt infiltrațiile PRP?

Informați-vă corect înainte de a decide asupra unui tratament

Infiltraţiile cu PRP reprezintă un tratament non-chirurgical de vindecare și regenerare, folosit în foarte multe domenii, inclusiv în ortopedie şi în medicina sportivă.

Regiunea afectată este injectată pentru a stimula şi a spori procesul de vindecare. Este utilizat propriul sânge al pacientului, modificat prin centrifugare, cu scopul de a produce mega doze din „ingredientele” necesare procesului de vindecare, care sunt stocate în trombocitele noastre.

Dacă sunteţi interesaţi de tratamentul cu infiltraţii PRP, vă aşteptăm la un consult specializat în cadrul clinicii noastre.

Programare
Recuperare dupa infiltratii PRP

Procesul de vindecare

rocesul de vindecare se realizează în trei etape:

1. Etapa inflamatorie – apare imediat după infiltraţie şi până la 72 ore după. În această perioadă, pacientul poate suferi o amplificare a durerii, datorită inflamaţiei ce se produce la nivel local.
  2. Proliferarea celulară – a doua etapa din procesul de vindecare este foarte importantă datorită numărului foarte mare de celule noi ce se formează în perimetrul ţesutului lezat, datorită numărului mare de factori de creştere eliberaţi.
  3. Remodelarea ţesutului – ultima etapă din procesul de vindecare este reprezentată de diferenţierea celulelor nou-formate, celule ce iau locul celulelor distruse în urma leziunii, formând astfel ţesutul nobil.

Avantaje și afecțiuni tratate

Avantajele tratamentului cu PRP

Se reduce considerabil riscul infecţiei, datorită folosirii sângelui autolog şi a sistemului steril cu filet al recipientului şi seringilor utilizate pentru recoltare, centrifugare şi infiltraţie.

Se favorizează regenerarea ţesutului nobil în locul leziunilor; astfel acţionează asupra cauzei durerii, spre deosebire de alte terapii, ce au rol doar asupra efectului de moment, de scădere a durerii fără a stopa degenerarea.

Acţionează exact ca sistemul natural de vindecare al organismului, pe care îl amplifică datorită numărului foarte mare de factori de creştere.

Afecțiuni tratate

Recomandăm să faceți o programare pentru a stabili corect tratamentul la clinica medicală Verte Clinique Ploiești

Programare

Căderea părului: Se pot realiza infiltrații în scalp pentru a favoriza creșterea părului și pentru a preveni căderea părului. Infiltrațiile PRP sunt eficiente în tratarea alopeciei androgenice, cunoscută și sub denumirea colocvială de chelie.

Leziuni ale tendonului: Tendoanele sunt benzi dure, groase de țesut, care leagă mușchii de oase. De obicei, acestea se vindecă lent după o rană sau leziune. Se folosesc injecții PRP pentru a trata problemele cronice ale tendonului, cum ar fi:

• Cotul jucătorului de tenis (epicondilita laterala)
  • Leziuni asupra tendonului lui Ahile
  • Leziuni la nivelul gleznei și genunchiul
  • Durere la nivelul tendonului rotulian al genunchiului.

Leziuni acute: Se folosesc injecții PRP pentru a trata leziunile acute suferite de sportivi cum ar fi leziuni asupra mușchii ischiogambieri sau entorse de genunchi.

Reparație postchirurgicală: Medicii folosesc infiltrații PRP după operație pentru a repara o ruptură a tendonului sau a ligamentului.

Osteoartrita: Există anumite studii care prezintă beneficiile infiltraților PRP asupra osteoartritei, însă sunt necesare mai multe cercetări în acest sens.

Efecte clinice

• Eliminarea durerilor articulare
  • Sporirea amplitudinii mişcărilor articulare
  • Reducerea rigidităţii matinale
  • Refacerea lichidului sinovial
  • Îndepărtarea spasmului muscular
  • Prelungirea perioadei de remisie

Efecte biologice

• Intensificarea proceselor de regenerare la nivel celular
  • Stimularea formării fibroblastelor, osteoblastelor, condrocitelor
  • Intensificarea procesului de colageneză, osteogeneză, angiogeneză
  • Activizarea creşterii reţelei capilare
  • Îmbunătăţirea circulaţiei sanguine
  • Intensificarea metabolismului aerob în ţesuturi

Care este timpul de recuperare pentru infiltrațiile PRP?

După realizarea infiltrației PRP, medicul vă poate recomanda să odihniți zona afectată. Cu toate acestea, aceste recomandări sunt mai mult legate de gravitatea leziuni și mai puțin de infiltrații cu PRP. Majoritatea oamenilor își pot continua activitățile zilnice după efectuarea procedurii.

Deoarece infiltrațiile cu PRP sunt destinate să promoveze vindecarea sau creșterea, este posibil să nu observați o diferență imediată după ce ați primit tratamentul.

Cu toate acestea, veți observa o ameliorare a stărilor și simptomelor pe măsură ce timpul trece.

Infiltraţii PRP în medicina sportivă

La baza procedurii stă metoda patentată de prelucrare a sângelui pacientului cu ajutorul eprubetelor biotehnologice vidate certificate si a unui procedeu special de centrifugare.

În timpul procedurii, din sânge se extrage o formă injectabilă de plasmă trombocitară, care se introduce în ţesuturile afectate ale pacientului.

Cum funcţionează?

Se introduce local și acţionează doar în ţesuturile care necesită regenerare.Nu are o acţiune sistemică asupra organismului. Reduce durata perioadei de recuperare dupa operaţii şi traume

Avantajele procedurii

• Siguranţă – nu produce alergii, respingeri şi efecte adverse.
  • Eficienţă – reduce durata perioadei de refacere a ţesuturilor afectate.
  • Metodă practică – procedura este traumatică şi nu necesită perioadă de recuperare.
  • Universală – poate fi combinată cu metodele clasice de tratament.

Efecte clinice

• Accelerarea vindecării traumelor cu diferit grad de severitate.
  • Atenuarea simptomelor clinice ale traumelor (durere, edem, roşeaţă, mobilitate redusă).
  • Reducerea perioadelor de recuperare.

Efecte biologice

• Intensificarea proceselor de regenerare la nivel celular.
  • Stimularea formării de fibroblaste, osteorblaste, condrocite.
  • Intensificarea proceselor de colageneză, osteogeneză, angiogeneză.
  • Îmbunătăţirea circulaţiei sanguine şi a metabolismului.

Combinarea metodei alte proceduri

În medicina sportivă, metoda infiltrațiilor PRP poate fi combinată cu succes cu alte proceduri medicale, printre care și ozonoterapia.

Aplicarea concomitentă a următoarelor proceduri permite reducerea perioadei de vindecare a traumelor şi de recuperare postoperatorie:

• Infiltraţii cu plasmă
  • Injecţii cu ozon